Skapa ditt eget gratis konto här:

Jag har läst och förstått villkoren

Nyhetsbrev


Nyhetsbrev är ett av de mest kraftfulla verktyg som finns
för att kommunicera och utveckla affärsrelationer.





Make Programmet används för att skicka ut nyhetsbrev och e-DM och annan information till dina kunder och kontakter. Genom att använda Make Newsmail som plattform undgår du de vanligaste utmaningarna inom e-postmarknadsföring och får bästa möjliga respons på dina nyhetsbrev och e-postkampanjer. Det säkrar ochså att du får bästa möjliga svar på dina nyhetsbrev och e-postkampanjer.



Med Make Newsmail kommer du att uppnå:


  • Prisvärd E-postmarknadsföring
    E-postmarknadsföring har en låg kostnad jämfört med all annan marknadsföring. Dessutom ger e-postmarknadsföring, enligt amerikanska undersökningar en mycket hög avkastning. De senaste siffrorna visar en avkastning på 41 dollar per investerad dollar, den högsta avkastningen av alla former av marknadsföring, online och offline.

  • Hög svarsfrekvens
    I genomsnitt öppnas 27% av all e-post. Knappt 10% av alla mottagare klickar på en eller flera länkar i e-post. Ordinarie priser för DM-utskick är under 1%. För övrig annonsering som varumärke reklam eller annan annonsering på nätet så finns det inga exakta mått.

  • E-postmarknadsföring på ett mycket användarvänligt sätt
    Med bra färdiga mallar är det enda man behöver göra att skriva in text och att hitta lämpliga bilder. Om man väljer att få skapat en egen anpassad mall, görs detta främst vid första utskick, nya utskick görs snabbt och smidigt baserad på den anpassade mallen. Att skapa nyhetsbrev är som att mata in text i ett ordbehandlingsprogram. Snabb respons på mailet ökar trafiken till webbplatsen och man ser effekten omedelbart. De flesta människor öppnar din e-post snabbt och klickar på länkarna som de tycker är intressanta.

  • Utmärkt rapportering med hjälp av professionella verktyg
    Ett fantastiskt rapporteringsverktyg ger en kontinuerlig bild av det antal e-post som kommer fram, hur många e-post som öppnas, vilka länkar man klickar på och om det leder till försäljning eller andra förfrågningar. Detta ger ett effektivt verktyg för att kontakta kunder, och en fullständig överblick över vem som öppnat och vem som klickat på länkar. Informationen kan användas så att nästa kampanj blir mer inriktad.

  • Omedelbar leverans
    Ingen pressläggningen, långsam postgång eller annan delay. När text och bilder är tydliga, är det bara att skicka ut. Därmed är man mindre beroende av andra interna eller externa faktorer - när du är klar, är kampanjen klar!

  • Bra branding
    Alla som har gett sitt positiva samtycke har brand awareness, vilket ger dokumenterad värde av ditt varumärket och antalet positiva mottagare är konkret.

  • Personligt och inriktad budskap
    Din e-post kan anpassas med namn etc. för att ge en personlig touch på din e-post. Dina kunder önskar få information från dig, och vill läse dina e-post.

  • Aktiverar "word-of-mouth"
    Din e-post kan innehålla funktionalitet för vidarebefordran till andra, bookmarking, spridning via sociala medier etc. Avsändaren kan hålla reda på vem som vidarebefodrar och vem som får det.

  • Du kommer att möta kunden
    All annan marknadsföring riskerar att inte träffa kunden, eftersom posten läses av sekreteraren eller eftersom telefonen kanske tas av assistenten. Förfrågan är inte lika akut som ett brev eller ett telefonsamtal, mottagaren bestämmer själv om det passar just nu eller senare, alltså är tröskeln för läsning lägre.


Hur man driver en bra e-postmarknadsföring?


  • Strategi, strategi och strategi
    Vad vill du uppnå med dina nyhetsbrev? Vem är det du frågar? Hur ofta ska man skicka ut och vilken tid borde man skicka ut? Detta kanske är en elementär fråga, men konstigt nog den mest ignorerade. Om du säljer till konsumenter med ett brett utbud av produkter, som till exempel en nätbutiker, kan det vara lämpligt att skicka nyhetsbrev varje vecka. Säljer du färre produkter eller använder ditt nyhetsbrev mer som en informations post i business to business sammanhang så kanske det räcker att skicka ut en gång per månad eller varannan månad. Majoriteten skickar ut i snitt ett nyhetsbrev per månad. Det viktigaste är att du har något nytt att förmedla eller erbjuda. Tid då?

    Jobbar man business to business så borde man skicka ut nyhetsbrev på vardagar före lunch. Undvik att skicka ut fredag eftermiddag eftersom många reser bort och kan vara svåra att få tag på. Om du jobbar business to consumer kan det vara en ide att skicka lite senare på vardagar då många läser sin privatmail när dom kommer hem från jobbet. Och sedan finns det variationer mellan branscher, runt helgerna, fester, semestrar och så vidare. Det finns ingen garanti, men man får testa lite olika dagar. .

  • Bygg dina mottagarlistor
    Tänk på byggnad av lista först. Ju fler namn desto bättre, så länge alla är kunder eller har gett sitt samtycke till att ta emot e-post. Köp inte listor, det är spam! Responsen blir vid spam vara extremt låg då många kommer markera ditt mail som skräppost och du kommer förstöra ditt rykte. Samla e-postadresser i alla sammanhang, vid fysiska möten, på mässor, på webbsidor, på facebook etc.. Använd din fantasi. För om 25% öppnar din e-post, 10% av dom klickar på länkarna och 3% av besöken på webbplatsen resulterar i försäljning, då förstår du att det gäller att nå ut till så många relevanta mottagare som möjligt.

  • Automatisk registrering och avregistrering
    Registreringsformulär borde du ha på alla dina webbplatser, på huvudsidorna och undersidor. Även på Facebook eller andra sociala samhällen om dina kunder befinner sig där. Koden finns på Make Newsmail och du kan klistra in koden på din webbplats. Kan du inte göra det själv, så fråga din webmaster eller fråga oss. Listan uppdateras automatiskt i systemet, när någon registrerar sin e-post i formuläret eller avanmäler sig från ditt nyhetsbrev. Avanmälan görs bäst med en länk i mailet. Detta fixar vi i Make Newsmail för dig, och är integrerat automatisk i alla e-post du skickar ut.

    So far so good… Du har nu förstått att du måste ha så många som möjligt att skicka till, att de enkelt ska kunna registrera och avregistrera sig och att kvaliteten på listan är A och O. De som får e-post från dig ska helst stå med öppna armar och ta emot, eller hur? Logiskt nog är dessa mest öppna för att köpa dina produkter och tjänster.


Skapa nyhetsbrev snabbt och effektivt!


  • Använd någon av mallarna vi har gjort
    Vi har gjort en del mallar som du kan använda. Att använda dem är enkelt. För att skapa en ny kampanj väljer du den mall du vill basera den på, anger en del information (vem som är avsändare, vad som ska vara i fältet Ämne etc) och sedan fyller du helt enkelt på med innehåll. Du placerar dina rubriker och brödtext i fördefinierade rutor. Och sedan spara den.

    Vill du ha en egen anpassad mall eller har andra önskemål kan vi naturligtvis skapa det åt dig. Fråga oss för en offert!

  • Inledning
    Att definiera "Från" och "Ärende"-fältet är faktiskt ett av de viktigaste besluten du kommer att göra. Det kan skrivas långa rapporter om detta.

    Det främsta syftet med "Från"-fältet är mottagaren känner igen avsändaren och därför öppnar e-posten. Eller åtminstone inte tar bort mailet eftersom avsändaren är okänd. Mottagarna är alla rädda för spam och virus, och väljer det säkra. "Ärende"-fältet kommer att locka mottagaren att öppna. Ämnesfältet måste, med andra ord vara relevant och intressant för mottagaren. Det bör säga något om de fördelar man kan få genom att öppna e-posten. Ämnesområdet bör inte vara alltför långt - enligt forskning max 35 tecken.

    Varför ska du öppna brevet? Amazon.com och TGW hör till världens ledande online-butiker. De vet vad som triggar kunden, dom har gjort det i år efter år og och så småningom lärt sig mer och mer.

  • Skriv innehållet
    Du går in i mallen, lägger in rubriker och brödtext i fördefinierade rutor. Lägger till grafik och länkar till exempelvis kampanj eller produktsidor på din webbplats, och sedan sparar du den. Strängt taget inte speciellt annorlunda från att skapa ett dokument i Word, enligt oss.

    På detta sätt får du fokuserad på vad du ska skriva och vilka bilder som du ska använda, vilket är viktigast, -eller hur?

  • Definiera mottagare, testa och skicka
    Nu är du nästan klar. Vi rekommenderar att du skickar ditt nyhetsbrev till en testlista innan du skickar till din mottagarlista. Du kommer då att se om det ser ok i ett antal e-postklienter och du får veta hur de olika spamfilterna reagerar. Användbar information, men om du använder samma mall som förra gången, finns det mindre anledning att testa. När du gjort testet så väljer du rätt mottagarlista och skickar nyhetsbrevet till denna.

  • Använd statistik rapporten efter utskicket
    Första gången du skickar ut en kampanj kommer du troligen att bli imponerad av statistik rapporten. Du kan spåra vem som öppnat och vad de klickat på, vem som avregistrerat sig och vilka mail som studsar etc. Tänk på att dina rapporter hjälper dig att förbättra din nästa kampanj. Kanske hade du för många frågor i e-posten? För mycket text eller för många bilder? Fel sändningstid? Ointressanta produkter?

Skapa ditt eget gratis konto här:

Jag har läst och förstått villkoren